onsdag 2. mai 2012

                                                 UTVIKLINGSPRROSJEKT

Jeg og Mari had tatt for oss et rom som er felles på 2 baser. Detter rommet har det vært mye prat og diskusjoner om hvordan vi vil ha det. Etter å ha prøvd med litt av hvert så har vi funnet ut at vi ikke utnytter hele rommets funksjon. 
Vi har derfor tatt opp det som en tema på basemøte der begge basene er med på. Vi har også valgt å dele ut skjemaer til alle voksne på basene for å få tilbakemeld om hvordan hver enkelt ser dette romme blir brukt på. Vi har ikke fått mye tilbakemelding som vi ønsket på dette men velger å bruke det vi har fått.

Rommets funksjon nå er lek, soving, spising, drive med puter og ellers en del fysisk aktivitet. Det står også en stor sklie der som er i bruk.

Det er en del fysisk aktivitet i dette rommet. Rommet er brukt mest av de elste barna på små basene som gjør at de aller minste er litt usiker å være der pga av den fysiske aktiviteten. Det ønsker vi å forandre på.

Vår problemstilling for detter rommet er da.
HVORDAN SKAPE ROM FOR LEK, LÆRING OG UTVIKLING FOR DE MINSTE.

Mari og jeg her over lengre tid observert at ungene er opptatt med lysbrytere,låser/nøkler, knapper og gridelåser som d er mye av på klærne våres.

Vi har derfor valgt å lage 6 plater på 30x30 med forskjellige aktiviteter på. I disse platene skal d være knapper,gridelåser, låser/nøkler og brytere som barna får øve på. Det vil vær mye lek, læring og utvikling i disse platene.

Utviklingen frem til nå er at vi har tenkt og tegnet rommets løsning. Laget eksempel på produkte, vært på tur med ungene og kjøpt stoff, knapper,tråd og gridelåser. Vi har også valgt fargene på platene som gjenspeiler fargene vi har i barnehagen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar